sâmbătă, 10 martie 2012

Şto etă? Etă carnaval!

Îmi aduc aminte de un banc vechi de câteva decenii: era in 1968 când ruşii au invadat Cehia. Şi cică într-o dimineaţă se trezeşte cehul, destul de mahmur după berea de seară, se întinde puţin şi iese pe balcon. Când se uită pe stradă vede in loc de maşini o mulţime de tancuri. Se freacă la ochi, se uită mai bine şi vede că pe acestea erau desenate nişte stele. Nefiind prea cunoscător, sau poate avea ochelarii aburiţi, crede că erau americani, în loc de ruşi. Începe să ţopăie de bucurie şi să strige: "Freedom, freedom!" La care un tanchist rus ridică turela şi îi răspunde cehului: "Etă ne freedom, etă carnaval!".

Mi l-am amintit gândindu'mă la cât de multă libertate oferă internetul, dar cât de greu este de folosit pentru a fi liber. Şi nu doar pentru a fi liber de monştrii care conduc (vezi ţările arabe unde revolutiile au venit pe internet), ci a fi liber de la intoxicarea mediatică (facută şi gîndită profesionial, vezi cele 10 strategii de manipulare a maselor ) şi chiar de a te elibera de propriile capcane lăuntrice. Am zis'o!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu